Grupa Schwarz właściciel sieci Lidl i Kaufland notuje fenomenalne …

Grupa Schwarz właściciel sieci Lidl i Kaufland notuje fenomenalne ...

Grupa Schwarz odnotowała w roku finansowym 2018 sprzedaż netto w wysokości 104,3 mld euro. Rok wcześniej wartość ta wyniosła 96,9 mld euro, co oznacza wzrost o 7,4 proc. Sprzedaż sieci Lidl wzrosła o 8,8 proc., do kwoty 81,2 mld euro. Kaufland odnotował niewielki wzrost o 1,6 proc., do kwoty 22,6 mld euro. W ten sposób grupa umocniła swoją pozycję największego detalisty w Europie – relacjonuje LP International.

Wzrost sprzedaży w zagranicznych oddziałach sieci był wyższy od średniej dla grupy i wyniósł 9,1 proc., dzięki czemu obroty międzynarodowe odpowiadają obecnie za dwie trzecie całości sprzedaży. W Niemczech sieci Lidl i Kaufland sprzedały towary o łącznej wartości 37 mld euro netto.

Obecnie Grupa Schwarz funkcjonuje na 30 rynkach w Europie, USA i Australii. Najnowszy kierunek ekspansji to Serbia, gdzie sieć pojawiła się w ubiegłym roku.

W sześciu krajach, w tym Niemczech, grupa oferuje usługę Lidl Digital, z której łącznie korzysta już ponad 12 mln konsumentów. Sprzedaż online towarów non-food wzrosła w ubiegłym roku rozliczeniowym o 56 proc. Szybko rośnie popularność aplikacji mobilnej Kauflanda, która m.in. służy jako cyfrowy pomocnik zakupowy i oferuje podpowiedzi receptur posiłków.

Dodatkowym źródłem przychodów w Niemczech jest recykling. Po przejęciu firmy Tönsmeier, które miało miejsce w ubiegłym roku, ten biznes wygenerował sprzedaż przekraczającą 500 mln euro. Recykling staje się obecnie ważnym obszarem dodatkowej działalności koncernu. Partnerami biznesowymi w tym obszarze są lokalne samorządy i firmy średniej wielkości. Plany Grupy zakładają zwiększenie w perspektywie pięcioletniej przychodów w tym segmencie o 50 proc., do kwoty rzędu 750 mln euro.

Według prognoz na 2019 r., po Grupie Schwarz można oczekiwać podobnej dynamiki, jak w roku minionym. Ważną rolę w spełnieniu tych oczekiwań odegrają zbliżające się w Niemczech negocjacje zbiorowych umów pracy w handlu detalicznym. Wiele zależeć będzie także od ogólnej koniunktory gospodarczej na świecie.

Źródło: lebensmittelpraxis.de


Czytaj więcej…

Grupa Schwarz właściciel sieci Lidl i Kaufland notuje fenomenalne …

W sześciu krajach, w tym Niemczech, grupa oferuje usługę Lidl Digital, z której łącznie korzysta już ponad 12 mln konsumentów. Sprzedaż online towarów non-food wzrosła w ubiegłym roku rozliczeniowym o 56 proc. Szybko rośnie popularność aplikacji …

Źródło: Wiadomosci Handlowe

Related Articles

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *